Ma ez egyértelmű lett, sikerült egy igen alapvető hibát elkövetni és ezért két óra alatt a földön is találtam magam. Ez azért különösen zavaró mert ezen a napon volt a legjobb idő egész héten, ezért jöttünk ide. Végre tényleg nem volt semmi szél és már nem is volt olyan vizes minden.
Időben el tudtam startolni és a kitekerés is jól ment. Sokat vacakoltam a starthelytől jobbra de aztán pont a starthely előtt egy szerpentin forduló fölött pofán vágott a három méter.
Mentem egyből nyugatnak a többiekkel együtt. Simán ment minden, a sok ernyő meg a felhők mutatták az emeléseket a csúcsok fölött mindig ott volt az anyag. Hamar elértem a nagyfesz vezetékeket ahol tegnap visszafordultam. Itt is sikerült kitekerni és mentem tovább a gerincen ami itt elfordul északnyugatnak. Sikerült elérni az áhított 3000-es magasságot, szélesen vigyorogtam. Az volt a tervem hogy átvágok a nagy völgyön és elmegyek Lienzig mert úgy éreztem csak így lehet igazán nagy háromszöget repülni. A gond az volt hogy senkit nem láttam a másik oldalon. Az utolsó termik tekerése közben láttam hogy egy sárkány nekivág de visszafordul. Magasan voltam és egy jó felhő volt előttem, úgy éreztem nem lehet gond, mentem és is egyedül. Sajnos a felhő nem adott semmit, én is visszafordultam gondolván hogy gyűjtök még egy kis magasságot és nekivágok újra ezúttal esetleg valaki mással együtt.
Na, innen elkezdtek a dolgok rosszul menni. Jól megmerültem és a gerincet csak épp nívóban értem el. Nem izgultam mert a talaj fölött 1600 m-en voltam és egy napsütötte délnyugati meredek sziklás lejtő volt előttem kilómétereken keresztül. Azt ugyan korábban olvastam hogy itt észnél kell lenni, de azt hittem ez csak akkor téma ha erős szelek fújnak és rotor tud kialakulni. Na, rotort azt kaptam én is szépen ezen a nulla szeles napon. Sehogy sem bírtam egy értelmes termiket talalni, egy két kör után minden szétfoszlott és közben mentem lefele rendesen. Egy idő után észrevettem hogy semmi értelme a gyengéket is tekerésznem mert minden ilyen kísérletnél rengeteg magasságot vesztek, inkább megyek előre hátha belefutok valami komolyba. Szerencsémre jött is egy jó erős termik ami teljes körön megvolt. Koncentráltam nagyon mert éreztem hogy ha ez nincs meg akkor vége a repülésnek és vissza sem érek. 400m-t emelkedtem benne, de még a gerinc szintje előtt kifújt, maradt a bukdácsolás tovább. Semmi értelmeset nem találtam. Már csak kb. 500m-el voltam a völgy fölött mikor láttam hogy megcsillan egy modellgép egy letörés mellett. Gondoltam ezt még megpróbálom, nemsokára megláttam a gazdáját is egy hegyi tisztás mellett, de pechemre motoros gép lehetett mert semmit nem találtam a környéken. Háromkor már a földön voltam és még órákon keresztül nézhettem a nagyszerű felhőket a csúcsok fölött.
Mi tagadás kudarcélmény volt különösen azért mert nem értettem mit csináltam rosszul. Az a gond hogy nincs senki akitől ezeket a dolgokat meg tudnám kérdezni. A helyiek segíthetnének de nem beszélek németül az a pár ember aki tud angolul az meg pont elég kezdő mint én. A holland srác is annyit mondott utólag hogy ott már nagyon sokan rohadtak le és hogy a helyiek azt mondják hogy azon a környéken a völgy fölött kell emelést keresni. Jobb híján a neten néztem jobban körül és azt hiszem meg is találtam a megoldást. Ez a magyar ernyős blog vezetett rá arra hogy a részleges lee oldal nevű jelenséget kellett volna komolyan vennem. Úgy látszik figyelni kell a völgyszeleket a gyenge szeles napokon is.
A magyar kollégákkal ma sem találkoztam a levegőben, de este azért bedobtunk egy sört. Mindenkinek bejött a nap, jó hely ez a Gerifenburg ha működik.
Tracklog
Keresés
-
Friss bejegyzések
Archívum
- 2017 február (1)
- 2016 május (1)
- 2015 július (1)
- 2015 május (1)
- 2014 augusztus (1)
- 2014 június (1)
- 2014 május (1)
- 2013 május (2)
- 2013 április (1)
- 2012 augusztus (1)
- 2012 május (1)
- 2012 január (1)
- 2011 július (1)
- 2011 május (2)
- 2011 április (4)
- 2011 február (1)
- 2010 augusztus (10)
- 2010 július (5)
- 2010 június (3)
- 2010 május (4)
- 2010 április (2)
- 2010 március (3)
- 2010 február (2)
- 2009 szeptember (1)
- 2009 augusztus (8)
- 2009 július (25)
- 2009 június (5)
- 2009 május (6)
- 2009 április (7)
- 2009 március (9)
- 2009 február (2)
- 2008 október (3)
- 2008 szeptember (2)
- 2008 augusztus (4)
- 2008 július (5)
- 2008 június (6)
- 2008 május (4)
- 2008 április (6)
- 2008 március (3)
- 2008 február (1)
- 2008 január (3)
- 2007 december (1)
- 2007 november (1)
- 2007 október (1)
- 2007 szeptember (12)
- 2007 augusztus (8)
- 2007 július (13)
- 2007 június (10)
- 2007 május (6)
- 2007 április (4)
- 2007 február (1)
- 2006 április (2)
- 2006 március (1)
- 2005 október (3)
- 2005 szeptember (2)
- 2005 augusztus (2)
- 2005 július (2)
- 2005 június (4)
- 2005 május (2)
- 2005 április (4)
- 2005 március (1)
Kategóriák
- Ager2010 (1)
- Áger2009 (18)
- Óbuda (6)
- Újlaki (5)
- Balatonfőkajár (2)
- Báránybérc (3)
- Bérhegy (4)
- Csörlés (2)
- Dunaújváros (5)
- Eged (1)
- Eger (1)
- Egyéb starthely (8)
- Epöl (2)
- Gépteszt (1)
- Greifenburg (9)
- Gyúró (1)
- Hajdúszoboszló (6)
- HHH (16)
- Hohe Wand (4)
- Kiskunfélegyháza (12)
- Krvavec (7)
- Laragne (3)
- Lijak (8)
- Matkópuszta (3)
- MÉEV 2008 (1)
- MÉEV 2009 (1)
- MÉEV2010 (2)
- Máriahalom (1)
- Nincs kategorizálva (19)
- Nyikom (44)
- Oktatás (3)
- Pipishegy (2)
- PISE KUPA 2010 (4)
- Sárkányrepülés (192)
- Tolmin (14)
- Tribalj (1)
- Ucka (1)
- Uncategorized (12)
- Vonódás (2)
- Zalaegerszeg (12)
Meta
Visszajelzés: Amikor minden bejön | sarkanyrepules